reklama

Koh Tao

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ostrov Koh Tao leží v thajskom zálive, v blízkosti ostrova Koh Samui. Je to veľmi malý ostrov s asi 1400 obyvateľmi a rozlohou 21 km2. Meno Koh Tao - Korytnačí ostrov - dostal od jeho prvých obyvateľov pre obrysy podobné tvaru rozpleštenej korytnačky.

Koh Tao
Koh Tao 


Na Koh Tao sme sa plavili katamaranom z Koh Samui. Priznám sa, že po rozpačitých dojmoch z predošlého ostrova som sa trochu obával, že ani Koh Tao nebude to pravé orechové, s tým rozdielom, že teraz sme už ani nemali pripravenú ďalšiu alternatívu, kam by sme sa ešte mohli pohnúť. Druhá vec bola, že tento ostrov je podstatne menší ako ten predchádzajúci a bál som, že ho budeme mať za dva dni celý prelezený.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Konkurencia
Konkurencia 


Cesta ubiehala celkom dobre a svižne, i keď od avízovaného „rýchlostného katamaranu" sme očakávali obaja trochu väčšiu rýchlosť. Na druhej strane sme sa nikde neponáhľali a ja som mohol po fakt dlhom čase vychutnať cestu loďou. Pri pohľade von bolo vidieť ostrovy, kde by sa mala nachádzať legendárna pláž, o ktorej písal Alex Garland. Loď bola na deväťdesiat percent obsadené backpackermi mladšími ako tridsať rokov. Celý čas sa premietal najnovší James Bond, z ktorého jednu scénu sme neskôr viac krát zinscenovali na pláži. Dúfam len, že presvedčivejšie ako tento ochotník :).

Po zastávke na Koh Phangane a Koh Nangyuan sme sa vylodili na Koh Tao. Hneď sa na nás zo všetkých strán vrhli nadháňači ponúkajúci odvoz a ubytovanie. My sme prikývli prvému, ktorý nás naložil aj s batohmi na svoj pick up. Stačilo mu na mape ukázať kam chceme ísť, on povedal, že to tam veľmi dobre pozná, lebo býva hneď vedľa a už nás aj viezol. Cesta mestom bola ešte fajn, ale keď sme sa dostali k odbočke k Aow Leuk, betónovú nahradila prašná cesta, na ktorej dažďová voda vymyla hlinu a zostali len veľké vytŕčajúce skaly. Pekne nás to vytriaslo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Na pick upe
Na pick upe 


Samotnej pláži Aow Leuk sa budem venovať v inom blogu, ktorý odporúčam čeknúť minimálne kvôli fotkám.

Keďže bola cesta na Aow Leuk prašná a boli sme dosť vzdialení od centra ostrova, rozhodli sme sa, že si prenajmeme štvorkolku. V tom teple sa jednoducho po vlastných chodiť nedalo. Náš domáci fungoval zároveň ako taxikár, tak sme ho poprosili o zvezenie. V meste sme si urobili malý cenový prieskum, trochu sme pozjednávali a nakoniec sme sa rozhodli zobrať štvorkolku u chlapíka, ktorý mal účes ala Havaj a rozumel všetkým našim vtipom, dokonca aj tým, ktorým sme nerozumeli ani my:).

Stvorkolka
Stvorkolka 


Okamžite sme na štvorkolke vyrazili spoznávať krásy ostrova. Problém bol, že terén bol skutočne členitý, cesty dosť rozbité a my dvaja dokopy vážime asi 170 kg. Neviem či bola štvorkolka konštruovaná na takúto nepriaznivú kombináciu premenných. Každopádne to s nami celý ten čas vydržala, i keď na kritických miestach sme jej občas museli pomôcť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Bažina
Bažina 


Na moju vyslovenú žiadosť smeroval náš prvý výlet do opičej rezervácie. Toto zariadenie bolo niečo na spôsob našich útulkov slobody zvierat. Fungovalo pri veľkom, luxusnom hoteli, ktorý ho pravdepodobne financoval s tým, že opice môžu pre turistov predstavovať peknú atrakciu. Na mňa (a určite ani na Odara) nemohli vymyslieť nič lepšie:)). V skutočne veľkých a dobre upravených výbehoch žilo spolu niekoľko druhov opíc, z ktorých každá mala svoj vlastný príbeh. Jednu našli opustenú ako mláďa, druhá dokrivkala z džungle so zlomenou nožičkou, ďalšia bola týraná ľuďmi... Čo tabuľka, to smutný osud. Spoza mreží na nás pozerali apatické chlpaté tváre. Jedna z nich sedela rovno pri hustom pletive. V zošúverenej ruke niečo držala a na oko mi nevenovala pozornosť. Bola tak blízko, že ma napadlo, že si s ňou urobím peknú fotografiu. Ondro sedel na bambusovej hojdačke, z ktorej ma riadil tak, aby bol záber čo najlepší. „Bližšie, bližšie, doľava, ... áno, bližšie, nóóó, usmej sa..." V tom momente som zbadal pred sebou niečo tmavé, dostal som ranu do čela a moje okuliare zmizli ako korisť chlpatej zošúverenej ruky za pletivom. Až vtedy som si všimol nepatrnú dieru v inač nepriepustnom pletive. V šoku som sa otočil na smejúceho sa Ondreja. Ono totižto vôbec nie je sranda prísť pri mojej silnej krátkozrakosti o okuliare. Opica si ich najprv obzerala, tuším ich aj vzala do úst, potom dobehla ďalšia, ktorá jej ich vytrhla a utekala s nimi smerom k domčeku. To čo s nimi robila ona som už z pochopiteľných dôvodov nedovidel. Ani som nevedel kde sú, keď som rýchle odchytil ich ošetrovateľa a rukami, nohami mi ukázal, o čo mi ide. Rýchlo pochopil, vošiel do klietky, zdvihol okuliare zo zeme a doniesol mi ich naspäť. Našťastie im nič nebolo. Z celého incidentu neexistuje ani jedna fotka, odfotili sme aspoň zlodejku a výstrahu, ktorú som si mohol prečítať skôr:).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Zlodejka
Zlodejka 

:)
:) 


Aj ďalšie dni sme chceli využiť štvorkolku čo najviac. Chceli sme prejsť naprieč ostrovom až na Mango Bay, ale miestni nám to veľmi neodporúčali, vraj je tá cesta úplne zlá a chodí sa tam skôr loďou. Dosť náročné bolo pre nás nakoniec už len prejsť ostrov na šírku. Cestou sme sa zastavili pri veľkých šutroch, takých na aký dal koncom 19. storočia svoj monogram jeden z thajských kráľov (Rama V).

Ondrej pózuje...
Ondrej pózuje... 


Na jeden fakt veľký sme aj vyliezli a nafotili z neho severnú, riedko obývanú časť ostrova. Na základe pláží, ktoré sme videli, sme sa zhodli, že Aow Leuk na ostrove jednoducho nemala obdobu.

Sever, za kopcom Mango Bay
Sever, za kopcom Mango Bay 


Na konci Sairee beach sa zas dá vidieť autentická kostra veľryby. Podľa miestnych bola dlhú dobu na pobreží, ale už nevedeli povedať, ako sa tam dostala.

Kostra veľryby
Kostra veľryby 


Keď sme sa nestravovali priamo na Aow Leuk, jedli sme v Puk's Kitchen. Celkom príjemné miesto. Sympatický majiteľ, ktorý v reštaurácii aj obsluhoval a pomáhal pri výbere jedla bol mladý Austrálčan. Okrem toho mal založený aj business poskytujúci právne poradenstvo atď... Z hľadiska názvu bola najzaujímavejšou jeho Fuk Soup. Na snímke uňho raňajkujem tuším Chicken with green curry.

U Puka
U Puka 


Stihli sme navštíviť aj miestne kaderníctvo. Stavil som sa totižto s Ondrom, že keď dá on ostrihať svoje kadere, ja sa dám oholiť. Nakoniec som si na seba ušil búdu, lebo pokým strihanie prebiehalo vcelku štandardne (až na tie veľké blatníky), holenie sa uskutočnilo v miestnosti, ktorá slúžila ako kuchynka, sklad, psinec,.... Celý čas som ležal na akomsi gynekologickom kresle, pod ktorým odpočíval jeden zo psov. Mydlo dosť smrdelo a handrička, ktorou ma utierala nebola tiež z najnovších. Nakoniec som sa ani nevyhádzal ako som sa v prvom momente obával.

Cenník
Cenník 


Ostrov nebol až do polovice dvadsiateho storočia obývaný a cesty vyrastajú len veľmi pomaly. V deväťdesiatych rokoch tam ešte nebola elektrika. Na ostrove bolo viacero dieselových agregátov, ktoré vyrábali elektriku. Naša elektráreň vyzerala takto.

Elektráreň
Elektráreň 


Zo všetkých miest, ktoré sme v Thajsku navštívili bolo Koh Tao najmenej dotknuté civilizáciou a to ho asi v našich očiach robilo najpríťažlivejším. Na jednej strane síce absentoval nočný život a o desiatej už bola všade tma, na strane druhej je to veľmi nádherné miesto s úchvatnými prírodnými scenériami a romantickými zákutiami (zas som patetický:)). Ostrov je okrem toho vyhľadávanou destináciou potápačov. Odporúčam navštíviť.

Kamil Charvát

Kamil Charvát

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zatiaľ: SPIDERS a RETROVISEUR Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSociológiaOdarCestovanie

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu